Tuesday, August 3, 2010

Fuhh..Lamo boto xupdate,hehe...

Assalamualaikum...

Sempena dgn tjuk diatas,den dongan borbosar hati mmohon maaf la,blog ni dh jd pekasam...
sojak final pialo malaysia thun lopeh xupdate,sampai la nk mulo blik thun ni ah..
den bkan xmau update,tp ksuntukan maso,so xdapek la den nk brmadah...huhu..

Den pun dh msuk thun ompek yg brliku ni...xtau la,requirements yg brtimbun2 tu,buwek den poning n mlalut tiap2 malam bilo esok ado klinik...xtau la,brhrap boleh la smua kenkawan den n den jugak utk lopeh thun ni n mlangkah msuk thun limo...bilo di pk2 an blik,mmg ini dugaan kami soblum kuar...so,samo2 la kito doa yo kwan2...

So,bilo ckap psal cabaran ni,smangat kami pn ado naik trun..smakin ari,smakin rajin..
kadang2 smakin2 maleh...oleh sobab itu,hrap2 la smangat kami rakan2 smakin2 mmbuak naik...
kono tiru smangat waktu tgok bola time world cup...sanggup bersongkang mato sampai ko pg...
Klu stdy pn,buleh trlolap laie wlaupun dh tdo lamo...haishhh..apo nk jd...Klu bleh,kono tighu smangat ghana n south korea...usoho n sntiaso ponuh smangat smpai abih 90mnit...hrap2 smangat cmtu bleh la dtru n diaplikasi dlm hdup den trutamonyo dlm mghabiskan limo thun ni...

Abis psal hdup den yg lamo dh xtlis...psal khidupan,kito bakal mnyambut bulan ramadhan pado mggu dopan,..hrap2 la den dpat mnambah amalan di samping menukar tabiat2 bruk den ni ah...
xbyk,sket pn jd ar...Ameen...

Psal dunio sukan,pucuk pimpinan FAM sdah berubah..hrap2 dgn mnculnyo pcuk pmpinan bru,kito berharap liga2 kito smakin mningkat naik n mlonjak kn mutu bola sepak kito...Pasukan Malaysia pn sdah mulo mningkat dongn mnewaskan korea bru2 ini... Byk2 mulut2 podeh yg mngatokan kemenangan itu berlaku dek korea yg mghantar psukan olimpik...tp bg den,itu ado lah pemulo yg bek...

Akhir kato,den pn dh mkin melalot xtontu psal...den pn raso nk tdo dlu...mggu ni pn brlambak midsem yg xbleh jwab...(apo ko bodoh bona...tu la sapo sruh maleh stdy..ghaso an..) dotik hati kocik den..hehe..

Ok la,skian dari sayo...
Slamat brpuaso... ;)

Tuesday, November 10, 2009

--Penantian 61 tahun berakhir....--

Assalamualaikum wbt...

syukur alhamdulillah,piala malaysia telah melabuhkan tirainya...
Alhamdulillah N9 telah berjaya merangkul piala Malaysia pada thun ini,stelah mnunggu 61 bertahun lamanya...

hehe...memang berbaloi-baloi la pergi malam tu...
Walaupn waktu nk blik,den ngn kwan2 den dihobinkan dongan botol ponuh air,xpo la,asalkan den pueh ati pasukan ksayangan den bejayo:)
tahniah diucapkan kepada pasukan N9...

bersamo blog ini,den lampirkan gambar2 ikhsan yang diambil dari surat kaba beghito harian...
ekau sumo,tengok la gambar2 ni,detik2 di bukit jalil...
ada menyeronokkan, dan ado jugak "menyoramkan"...tengok jo la yo...hihi...

Wajah-wajah juara
Kapten yang berwibawa...


Penyampaian piala M oleh Yang Di-Pertuan Besar N9

Berkopul-kopul asap,den pn xtau,tgk bola ko,nk men morcun...haha...

Api berhantu,tetibo jo muncol,haha...

Disobabkan tema ari tu kuning,asap kuning pn dihadiahkan untuk kami,timo kasih2...
Wangi semerbak....haha...

Pandai abg ni agak bola...abg veteran yg still power!!!

Yeah!!!den bejayo...

Jgn lupo,den sumbek mulo2...

p/s: N9 teruskan usaha untuk musim baru...

Ngori den bilo pk blik mlm tu...mcam kek colombia punyo liga....














































Thursday, November 5, 2009

~Hobin Jang Hobin~

Assalamualaikum wbt...

episod kali ni lak,tibo la waktu dnanti...
final pialo malaysia....
exam pn dh abes...
den tggu nk sorak esok kt Bj ni...haha...

td gi boli tket,tp kt kaunter dh abeh...
siap gadoh2 laie...
eden pn boli la ngn ulat klate...
nsib baek la,ghoti jugak nk "kecek klate" ni...
haha...

apo2 pn...
tggu la besok...
doakan kejayaan N9...

soblum tu,tgk la dulu tket eden, n layan la lagu "Hobin Jang Hobin" nih...
huhu....




video

Tuesday, October 20, 2009

~N9 monang weh~Suku akhir pertamo...

KUALA LUMPUR - Negeri Sembilan meraih bekalan selesa yang dicari-cari apabila menewaskan Kuala Muda Naza 2-0 dalam perlawanan suku akhir pertama Piala Malaysia di tempat sendiri, semalam.

Beraksi di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi ternyata digunakan sebaik mungkin skuad Hoben Jang Hoben itu untuk memahat kelebihan sebelum bertandang ke Stadium Darul Aman untuk suku akhir kedua, Sabtu ini.

Bagaimanapun, anak buah Wan Jamak Wan Hassan semalam terpaksa menunggu hingga minit ke-39 untuk membuka jaringan menerusi Mohd. Zaquan Adha Razak yang menyambut kemas hantaran lintang S. Gunalan.

Kuala Muda yang cuba bangkit di babak kedua bagaimanapun menerima tamparan hebat apabila pemainnya, Anuar Jusoh dibuang padang pada minit ke-56 kerana mengasari Idris Karim.

Kesempatan itu digunakan sebaik mungkin Negeri Sembilan untuk menambah jaringan 10 minit kemudian menerusi Hairuddin Omar yang merembat kencang dari luar kotak penalti selepas menerima hantaran Rizal Zambri Yahya.

Turut mencatat kemenangan selesa semalam adalah Perlis yang menewaskan Johor FC 2-1 di Stadium JCorp Pasir Gudang.

Walaupun menang tipis, Perlis boleh dianggap membawa bekalan selesa kerana bakal beraksi di gelanggang keramat mereka, Stadium Utama Negeri, Sabtu ini.

Gol-gol Perlis dijaringkan K.Soley (m-39) melalui rembatan kencang dari sudut kanan kotak penalti dan hasil sepakan lambung Ahmad Fakri Saraani (m-65).

Skuad Singa Utara turut dihadiahkan sepakan penalti pada minit ke-14 selepas Mohd. Nizaruddin Yusof dijatuhkan oleh penjaga gawang skuad Lebah, G. Jeevanantham namun gagal disempurnakan Nizaruddin selepas itu.

Perlawanan ini turut dicemari insiden ganas apabila pemain Johor FC, Eddy Helmi Manan diperintah keluar padang pada minit ke -79 selepas didapati menumbuk muka serta menendang Amzar Juhaidi Abd. Jalil.

Gol saguhati tuan rumah pula dijaringkan pemain gantiannya Mohd. Ezaidy Khadar (m-89) hasil sepakan kencang dari dalam kotak penalti.

Juara Liga Super, Selangor pula mensia-siakan peluang beraksi di gelanggang sendiri apabila hanya mampu seri 1-1 dengan Terengganu dalam perlawanan di Stadium Shah Alam.

Mohd. Amri Yahyah menjaringkan gol pendahuluan buat Selangor selepas menampan hantaran lintang P. Gunalan pada minit ke-21.

Bagaimanapun Terengganu hanya memerlukan dua minit selepas itu untuk menyamakan kedudukan menerusi sepakan percuma cantik Zairo Anuar Zalani dari jarak 40 meter.

Keputusan ini menyaksikan Selangor bakal berdepan tugas berat apabila bertandang ke Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah Kuala Terengganu.

Satu lagi pasukan tuan rumah, KL Plus juga diikat dengan keputusan seri 1-1 oleh Kelantan dalam perlawanan di Stadium KLFA Cheras.

Indra Putra Mahayuddin meletakkan Kelantan lebih dulu di depan pada minit ke-13 sebelum Fadzli Shaari menyamakan kedudukan buat KL Plus pada minit ke-30.

hehe...xdapek nk g paroi pn jd la,dapek thu rsult,hihi...

p/s: tggu suku akhir kduo pulak kt kedah....

Saturday, October 17, 2009

~EXAMM~IMTIHAAN~PEKSO~

Assalamualaikum wbt....

hai,lotih den mikir mggu ni hah....
esok pekso perio end blog...
lopeh tue,minggu dopan,mulo la examm final....

dah la duo minggu...
tiap2 aghi la pulak...
lotih2....

xpo2....
bak kato sorang "prof",USIM ni lain dari yg lain???
haha...

apo2 la jang....
terimo yo la nsib kau...
apo2 pn,pmbaco2 blog ni,doakan la den yo...

k la,den maleh nk mrepek byk2 ah...
ok la yo,jumpo laie...



~credit to hadi~



p/s: kali ni sajo jo versi N9 pulak ah,maklum la,N9 msuk suku akhir slaso ni...
akhir kato; "HOBEN JANG HOBEN"....

Monday, October 5, 2009

_-Tinta Kembali_-

Assalamualaikum wbt...

Mudik perahu ingin ke kuala,
Singgah di kuala membeli ragi,
Sudah lama tidak bersua,
Sudah tiba ku tulis kembali...

pak kaduk meratap sakit gigi,
sakit berpunca dilanggar lori,
musim raya sudah pergi,
hanya gambar pengimbas memori...

orang melayu bersopan santun,
memang sesuai dibuat bini,
aku pn dh mlas brpantun,
tengok je la gambar ni...

hehe...










p/s:Zoom Pandan dh slsai,nk letak jwatan cepat2!!!xSabar dh!!

Saturday, August 22, 2009

Gambaq gi Penang (Male Version)

Hei...
ni gambar2 time g Penang...
Lelaki punye version la,hehe...









Ni je la gmbar2 nye...
kesal sgt2,time men futsal xde gambar...hehe...

p/s:
best giler jalan2 pkai mask,wat giler2 pn org xnmpak muka,hehe...