Tuesday, November 10, 2009

--Penantian 61 tahun berakhir....--

Assalamualaikum wbt...

syukur alhamdulillah,piala malaysia telah melabuhkan tirainya...
Alhamdulillah N9 telah berjaya merangkul piala Malaysia pada thun ini,stelah mnunggu 61 bertahun lamanya...

hehe...memang berbaloi-baloi la pergi malam tu...
Walaupn waktu nk blik,den ngn kwan2 den dihobinkan dongan botol ponuh air,xpo la,asalkan den pueh ati pasukan ksayangan den bejayo:)
tahniah diucapkan kepada pasukan N9...

bersamo blog ini,den lampirkan gambar2 ikhsan yang diambil dari surat kaba beghito harian...
ekau sumo,tengok la gambar2 ni,detik2 di bukit jalil...
ada menyeronokkan, dan ado jugak "menyoramkan"...tengok jo la yo...hihi...

Wajah-wajah juara
Kapten yang berwibawa...


Penyampaian piala M oleh Yang Di-Pertuan Besar N9

Berkopul-kopul asap,den pn xtau,tgk bola ko,nk men morcun...haha...

Api berhantu,tetibo jo muncol,haha...

Disobabkan tema ari tu kuning,asap kuning pn dihadiahkan untuk kami,timo kasih2...
Wangi semerbak....haha...

Pandai abg ni agak bola...abg veteran yg still power!!!

Yeah!!!den bejayo...

Jgn lupo,den sumbek mulo2...

p/s: N9 teruskan usaha untuk musim baru...

Ngori den bilo pk blik mlm tu...mcam kek colombia punyo liga....














































Thursday, November 5, 2009

~Hobin Jang Hobin~

Assalamualaikum wbt...

episod kali ni lak,tibo la waktu dnanti...
final pialo malaysia....
exam pn dh abes...
den tggu nk sorak esok kt Bj ni...haha...

td gi boli tket,tp kt kaunter dh abeh...
siap gadoh2 laie...
eden pn boli la ngn ulat klate...
nsib baek la,ghoti jugak nk "kecek klate" ni...
haha...

apo2 pn...
tggu la besok...
doakan kejayaan N9...

soblum tu,tgk la dulu tket eden, n layan la lagu "Hobin Jang Hobin" nih...
huhu....




video

Tuesday, October 20, 2009

~N9 monang weh~Suku akhir pertamo...

KUALA LUMPUR - Negeri Sembilan meraih bekalan selesa yang dicari-cari apabila menewaskan Kuala Muda Naza 2-0 dalam perlawanan suku akhir pertama Piala Malaysia di tempat sendiri, semalam.

Beraksi di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi ternyata digunakan sebaik mungkin skuad Hoben Jang Hoben itu untuk memahat kelebihan sebelum bertandang ke Stadium Darul Aman untuk suku akhir kedua, Sabtu ini.

Bagaimanapun, anak buah Wan Jamak Wan Hassan semalam terpaksa menunggu hingga minit ke-39 untuk membuka jaringan menerusi Mohd. Zaquan Adha Razak yang menyambut kemas hantaran lintang S. Gunalan.

Kuala Muda yang cuba bangkit di babak kedua bagaimanapun menerima tamparan hebat apabila pemainnya, Anuar Jusoh dibuang padang pada minit ke-56 kerana mengasari Idris Karim.

Kesempatan itu digunakan sebaik mungkin Negeri Sembilan untuk menambah jaringan 10 minit kemudian menerusi Hairuddin Omar yang merembat kencang dari luar kotak penalti selepas menerima hantaran Rizal Zambri Yahya.

Turut mencatat kemenangan selesa semalam adalah Perlis yang menewaskan Johor FC 2-1 di Stadium JCorp Pasir Gudang.

Walaupun menang tipis, Perlis boleh dianggap membawa bekalan selesa kerana bakal beraksi di gelanggang keramat mereka, Stadium Utama Negeri, Sabtu ini.

Gol-gol Perlis dijaringkan K.Soley (m-39) melalui rembatan kencang dari sudut kanan kotak penalti dan hasil sepakan lambung Ahmad Fakri Saraani (m-65).

Skuad Singa Utara turut dihadiahkan sepakan penalti pada minit ke-14 selepas Mohd. Nizaruddin Yusof dijatuhkan oleh penjaga gawang skuad Lebah, G. Jeevanantham namun gagal disempurnakan Nizaruddin selepas itu.

Perlawanan ini turut dicemari insiden ganas apabila pemain Johor FC, Eddy Helmi Manan diperintah keluar padang pada minit ke -79 selepas didapati menumbuk muka serta menendang Amzar Juhaidi Abd. Jalil.

Gol saguhati tuan rumah pula dijaringkan pemain gantiannya Mohd. Ezaidy Khadar (m-89) hasil sepakan kencang dari dalam kotak penalti.

Juara Liga Super, Selangor pula mensia-siakan peluang beraksi di gelanggang sendiri apabila hanya mampu seri 1-1 dengan Terengganu dalam perlawanan di Stadium Shah Alam.

Mohd. Amri Yahyah menjaringkan gol pendahuluan buat Selangor selepas menampan hantaran lintang P. Gunalan pada minit ke-21.

Bagaimanapun Terengganu hanya memerlukan dua minit selepas itu untuk menyamakan kedudukan menerusi sepakan percuma cantik Zairo Anuar Zalani dari jarak 40 meter.

Keputusan ini menyaksikan Selangor bakal berdepan tugas berat apabila bertandang ke Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah Kuala Terengganu.

Satu lagi pasukan tuan rumah, KL Plus juga diikat dengan keputusan seri 1-1 oleh Kelantan dalam perlawanan di Stadium KLFA Cheras.

Indra Putra Mahayuddin meletakkan Kelantan lebih dulu di depan pada minit ke-13 sebelum Fadzli Shaari menyamakan kedudukan buat KL Plus pada minit ke-30.

hehe...xdapek nk g paroi pn jd la,dapek thu rsult,hihi...

p/s: tggu suku akhir kduo pulak kt kedah....

Saturday, October 17, 2009

~EXAMM~IMTIHAAN~PEKSO~

Assalamualaikum wbt....

hai,lotih den mikir mggu ni hah....
esok pekso perio end blog...
lopeh tue,minggu dopan,mulo la examm final....

dah la duo minggu...
tiap2 aghi la pulak...
lotih2....

xpo2....
bak kato sorang "prof",USIM ni lain dari yg lain???
haha...

apo2 la jang....
terimo yo la nsib kau...
apo2 pn,pmbaco2 blog ni,doakan la den yo...

k la,den maleh nk mrepek byk2 ah...
ok la yo,jumpo laie...



~credit to hadi~



p/s: kali ni sajo jo versi N9 pulak ah,maklum la,N9 msuk suku akhir slaso ni...
akhir kato; "HOBEN JANG HOBEN"....

Monday, October 5, 2009

_-Tinta Kembali_-

Assalamualaikum wbt...

Mudik perahu ingin ke kuala,
Singgah di kuala membeli ragi,
Sudah lama tidak bersua,
Sudah tiba ku tulis kembali...

pak kaduk meratap sakit gigi,
sakit berpunca dilanggar lori,
musim raya sudah pergi,
hanya gambar pengimbas memori...

orang melayu bersopan santun,
memang sesuai dibuat bini,
aku pn dh mlas brpantun,
tengok je la gambar ni...

hehe...










p/s:Zoom Pandan dh slsai,nk letak jwatan cepat2!!!xSabar dh!!

Saturday, August 22, 2009

Gambaq gi Penang (Male Version)

Hei...
ni gambar2 time g Penang...
Lelaki punye version la,hehe...









Ni je la gmbar2 nye...
kesal sgt2,time men futsal xde gambar...hehe...

p/s:
best giler jalan2 pkai mask,wat giler2 pn org xnmpak muka,hehe...

~Ramadhan Kareem~

Assalamualaikum wbt... Ya Allah... di bulan mulia ini,Kau kurniakan lah kami agar disihatkan tubuh badan,berkatilah rezeki kami,kuatkan iman kami,berikan kami kenikmatan beribadah dan jadikan bulan ini sbagai tarbiah kepada diri kami... Ya Allah... mungkin Ramadhan kali ini merupakan ramadhan terakhir bagi kami,oleh itu,kau kurniakan lah kepada kami, ketetapan dan keikhlasan dalam beribadah... Ya Allah... Kau ampunilah segala dosa kami Ya Allah,kami telah melakukan byk dosa kepadaMu Ya Allah... Ya Allah, Kau makbulkan lah doa hambaMu yg hina ini Ya Allah... Ameen... p/s: diri ini memohon kemaafan kepada semua kenalan,jika ada salah dan silap... semoga ramadhan kali ini memberikan sejuta makna kepada kita... ameen... Terima la;Harapan Ramadhan dan Mulianya Ramadhan daripada Raihan(ft Man Bai) dan Rem...
video
video

Sunday, August 9, 2009

"Assigment Belambok"

Assalamualaikum wbt...
hai,byk giler assgmnt skang...
xdan gler nk wat...

Perasaan amat hampa...

So...pakat ramai2 lyan lagu To'ki yg dulu popular ni...
Tajuknya Hampa,tp xde kaitan pn ngn assigment,haha...

jom bt assgmnt smbil dgr lgu ni,hihi...




p/s: lagu2 klasik adalah peneman daku ktika stdy,hehe...

video

Friday, July 24, 2009

"Minggu Ini dan Gambar2 sekitar family day"

Assalamualaikum wbt...
hish...
lame xupdate blog ni,hoho...
sibuk gak la...
dh msuk blog bru,tp xamek lgsung lg IMPRESSION a.k.a ACUAN MULUT untuk wat gg palsu...
STRESS molek kawe...

1peristiwa lg yg best,jawab midsem tanpa mmbca nota...
haha...lucu tol...
xpe2..."Al-I'lmu Fi Sudur Laisa Fil Kutub"(Harapan ku...)..bile xtau..
tgk la rsult camne nnti,pasti menyedihkan,haha...

tp xpe,ada minggu family day yg amat mnggumbirakan,.
menghilangkan duka lara di dada pelusuk rakyat jelata FPg..hehe...
dah la...
mlas nk tulis,lyan je la gmbar yg DIPUKO oleh "Hyde Si Jejaka Jambu"(jange maroh,huhu)...
Puteri2 yg comey???hihi...

Family day juga menemukan sepasang adik beradik yg telah terpisah, Kelantan n Pandan Jaya,jauh tu,hehe...


Designer2 terbaik dgn fesyen terbaru...fuh,kawen klu pkai bju camni,gerenti jimat,haha.. Tahniah camdaima n pija...hihi...

Ok la..itu je smpat dikongsikan,apepn,blog ni mmg lmbat diupdatekan..hehe..

jmpe lg..

p/s:
--"Aku Hanya Insan Biasa,Lemah Pada Rayuan Manja..."




Tuesday, July 14, 2009

.....................hm.....................

video

............
................
......................

Sunday, June 28, 2009

"Masalah kekurangan Dr. Gigi"

Assalamualaikum wbt...

tgk brita x pkul 8 td?
Malaysia masih lg kekurangan doktor2 gigi pada masa akan datang jika dibandingkan di negara2 lain...

nisbah seorg doktor gigi masih besar kepada pnduduk Malaysia terutamanya di Kelantan, Sabah n Sarawak...

Merujuk itu,saya menyeru kepada semua bakal2 doktor gigi agar belajar bersungguh bagi berkhidmat kepada agama, bangsa n negara...

p/s:Doakan diri saya agar menjadi 'dentist' yg cemerlang dunia n akhirat n sentiasa sukses...
ameen...

Thursday, June 18, 2009

"Malam yg pnuh Kerisauan..."

Assalamualaikum wbt...

bersua kmbali stlah lama tidak diupdate...
sbnrnye,xupdate ni byak sbab,laptop ada problem,so msuk la bengkel utk dibaiki...hehe

xde ape2 pn nk ckap,cuma xdpat tdo je mlm ni...
hm...manusia ni slalu xbrsyukur dgn ape yg dikurniakan Allah kepadanya...
samela ngn aku pn...kdang rasa hina sgt...byk la contoh termasuk yg ada dlm diri aku...
(sebenarny ada kes sket mlm ni,tu yg xdpat tdo...)--so kpd sahabatku,bersabarlah dgn apa yg dikurniakan Allah=)....

hm...
di kesempatan ini jgak,sy mengucapkan slmt hari bapa terutamanya kpada ayahanda tercinta...
hm,aku doakn dia pnjg umur n sentiasa dirahmati Allah...aku thu,abah aku xbkak pn intrnet ni,tp ni luahan hati aku,so ikut aku la nk ltakkn,hehe...
bile pk2 blik,mmg abah aku ni amat "bekeng" waktu aku kecik2...hehe...
waktu tu,hanya Allah saje yg thu,betapa gramnye ati aku bile kna pkul or mrah...
tp aku mula sdar pada arini,aku byk kelebihan di didik begitu...
hm,aku igt lg,waktu aku umur 5thun or 4thun,waktu bru bt umah kt sg.buloh,abah aku sggup blikan aku ayam goreng tanpa dia jamah pn,sbab kami agak susah waktu tu...
tp,kami adik beradik2,xpnah klaparan pn...
abah aku sgt tabah dlm mncari rezeki bt sekeluarga,...
hm...byk g la cite yg mnyayat hati,tp xmau dh cite,hehe...nk tdoq lak,nnti dtg lwat sok,kna lak,huhu...
satu lg,gigi aku yg agak elok pada arini,sbab abah aku gak,dia mengharamkan gula2,waktu aku kcik2,hehe...
hm,pling manis skali,waktu kecik2,ayah akuakan bercerita psal buaya kt kg aku,smbil mggaru2 aku sblm tdo,tp xpnah bersungut pn...hm,xjemu2 mlayan kerenah aku...kadang2,bile pk blik,sebak pn ada ble aku melawan cakap skrg...

"Ya Allah,kau ampunilah kedua2 dosa ibu bapa kami,seperti mana mereka mengasihaniku,sejak aku masih kcil lg"

---banyak aku cite psal ayah aku,tp ikutla ape org nk kate,aku bangga dgn abah aku wlaupn hidup kami xsesenang manepn..lg1,ni blog aku,ikut aku la nk tulis ape,asalkan xmenyimpang,dh la,ye tak,hehe..ibu lak jgn terasa,ibu pn syang jgak,tp ni ari bapa,komen kt abah dh la ye,hihi...

akhir kate,diucapkan "Selamat Hari Bapa" kepada seluruh ayah2,bapak2,abah2, n papa2 sekalian di dunia ini...Terima kasih atas ketabahan mu dlam mncari rezeki n mmbhagiakan hidup kami...

p/s: berbuat baiklah kepada ibu bapa sementara diberi kesempatan kpd kite...

Monday, June 8, 2009

Minggu pnuh kekeliruan...

Assalamualaikum wbt..
lama xupdate blog sjak mula fakulti bkak blik...
sbnrny,bkn xmau update,tp cbuk mggu lpas n mggu ni...
kami stdnt fpg yr3,ada competency test utk "sentuh patient"...
tu la xdpat update blog,dgn celcom pye broadband pn sket2 trptus...hai,mcam2...

Msuk ari ni,dh 3test dh amek...
esk lg 2;impression taking n rubber dam placement posterior teeth...
hm...xpe la,persediaan utk touch patient...

hm...smlam,ada knduri,pas knduri,kbtulan dh dkat,g la muktamar...
hehe,g la jln2...
jmpe azhan akademi nasyid...

hm,nk cite ape2 pn xde modal...
juz nk isi mlm yg intrnet ptus2 ni,hehe..

Akhir kata,jgn la hipokrit n bermuka2 di hadapan org...
skdar renungan,apa yg terbuku di kalbu...

p/s:Sesiapa yg ingin mendapatkan rawatan pergigian percuma,boleh la menghubungi saya...
Saya dental stdent USIM, mencari patient bagi mlakukan rawatan di kampus kami
bertempat di Menara MPAJ(Ampang)...
Sesiapa yg berminat boleh menghubungi saya melalui emel;
ghafurkins@yahoo.com

Wednesday, May 27, 2009

Trip ke JELEBU...

Assalamualaikum wbt...


hehe...bersua kmbali,huhu...

Tanggal 26 Mei 2009,daku menerima panggilan daripada Fakhry "The Great Tok Ayoh", mengirimkan brita bahawa akan bertandang ke rumah daku...
Daku agak terkejut kerana tiba2 sahaja,letih la,ckap bese la...

Aku terkejut ungka la gak,sbb nk dtg pkul 11,pkul 9 bru tepon,haha..
agak lucu la,tp ok jer...
lgpn,bgus gak dorg dtg tu,perasmi dtg umah aku kt jelebu ni...


klu x,slalu gak dgr "Kupik gopu,tokse ajok doh sek2 aku g umah mu"...sape la tu,hehe,..
hm,sbnrnye,bkn xmau ajak,umah aku ni jauh sket,tkut korg serik je...hehe...
tp berkat kegigihan 4bersaudara daripada Kuliah Tibbul Asnan,fuh2,blit2 lidah...mereka pn tiba di rumah daku tatkala slpas bersolat zohor di Masjid Kampai(Nudin,bkn msjid sampai deh,haha...).

So,aku yg kebingungan ni,nk ajak dorg watpe yek...so,aku ajak la depa ni mandi jeram kt kuala pah ni,huhu...so, mandi la ktorg pn,agak lame la gak wlaupn hadi tkut air,huhu(bese la xpnah mandi,haha)...sory di grau jah,hehe...(Hadi tragedi berdarah kt jeram tu,maaf ye,huhu..)
4 rakan sedang bermandi JERANG...kuikui...=p



hm...stlh mandi jeram smpai pkul 5,kami ada agenda lain untuk mkn satay yg istimewa di JELEBU @ JOLOBU iaitu satay TULANG,huhu...so,mlm tu,stlah solat maghrib kt masjid klawang,ktorg pn g la mkn satay...bg aku,satay ni sdap la,tp nk thu lbih lanjut,tye la 4 skawan ni,huhu...
Gambo satay tulang n ayam...satay daging dh bermaharajalela dlm perut,hehe...

tp,sygny, dorg dtg bkn musim buah,skdar kuinin n durian sebijik je yg bru ada,hehe...
"manggis ado la,tp awal sgt ni ah,dlm sbulan stongah msak la,ajak la kwn2 maso tu,hehe" tutur ayahku...
So,akhir kta jemput la dtg umah aku ni kwan2 oi,aku bkan kupik,tp agak jauh nk dtg...
so,yg nk dtg tu,tye la arahny ngn nudin,hehe...(aku ingat jalan g nilai je dri jelebu ni,dri seremban aku xigt sgt,huhu...)
p/s: 1.kpd rakan2 ku ber4 td,jemput la dtg lg,hehe...waktu umah atas siap ye,huhu...
2.rakan2 lain yg nk dtg gak,meh la...sila la dtg ke pondok usang ni...
3.kpd yg teristimewa ku(hehe,mustahil,haha)
So,jmput la dtg ye...umah aku sntiasa trbuka,hehe..
k la,byk dh ngarut..
nite...
Assalamualaikum...

Saturday, May 23, 2009

Gambar2 Di UTHM...

Assalamualaikum wbt...

hm,bersua kembali,hehe....
pas blik uthm bru ni,xdan nk update blog...
so,memaaf byk..


aku nk ltak la gamba sket2 waktu konvensyen bru ni kt uthm...
so,saksikanlah,haha...

hm..lawatan di ternakan ikan keli di Parit Jelutong...


lawatan kt kilang mee...













dinner time,bersama YDP UM...















lpas dinner,posing jap...huhu...


kt dewan uthm ni la,byk acara berlangsung..



byk tu je la,gmba yg dpat dikongsi,hehe...
tp menarik gak la..
mluaskan pemikiran kte tntg isu2 semasa berdasarkan pndangan mahasiswa...

Apepn...
"Kurangkan kontrovesi,tingkatkan prestasi"

huhu...xde modal nk tutup la...
k,slamat malam...

Assalamualaikum...

p/s:Pmbentangan kertas keje USIM oleh Ustaz Najib tlah dterima,tahniah ustaz najib, nice ceramah,hehe...
















Sunday, May 17, 2009

"Konvensyen Kebangsaan Majlis Perwakilan Pelajar IPTA 2009"

Assalamualaikum wbt...

hai...
dh lame xupdate blog ni,maaf ye(especially din,huhu),baru2 ni,lpas blik dari kedah,trus kna hadir konvensyen ni,so hrap2 fham ye,hihi...

alhamdulillah,msuk hari ni(17 Mei 2009), dah 3 hari brada di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia(UTHM). Sedikit info tentang konvensyen ni,pada edisi kali ketiga ni,ia disertai oleh MPP dari seluruh IPTA dan 3 uni dari IPTS. Universiti yang terlibat termasuk lah, UM,UKM,USM,USIM,UiTM,UIA,UPM,UTHM, dan 12 buah IPTA lain lg ,dan 3buah uni dari swasta, UNISEL,UNITAR dan UNITEN.

Di sini,banyak pengisian yang telah dianjurkan oleh Universiti Tun Hssein Onn Malaysia(UTHM) dan Majlis Kepimpinan Latihan Universiti-Universiti Malaysia( MAKLUM) dgn kerjasama Kementerian Pengajian Tinggi. Selama 3 hari ni,pelbagai forum dan ucapan tokoh telah diadakn.

JUMAAT(15 Mei)
Kami tiba di UTHM pada pkul 1.30 ptg setelah brtolak dri Sutra Indah dlm pkul 9.30pg...

SABTU(16 Mei)
Majlis Perasmian telah dilakukan oleh YB Dato' Seri Khaled Nordin(Menteri Pengajian Tinggi) pada hari SABTU pagi manakala di sebelah malamnya pula, diadakan sesi bersama YB Dato' Saifuddin Abdullah(Timbalan Menteri Pengajian Tinggi 2). Manakala dua sesi tokoh telah dijalankan. Dua tokoh yang terlibat ialah Datuk Prof. Dr. Ramlah Adam dan Datuk Dr. Adham Baba. Forum Akademik juga telah berlangsung di pagi hari dgn beberapa panel termasuk Prof Datuk Dr. Mohd Yusof, YDP UTHM dan YDP UPSI.

AHAD(17 Mei)
Pada hari ini, sesi pembentangan kertas kerja telah dijalankan. Sesi telah dibahagikan kepada 4 sesi,bidang akademik,bidang kepimpinan, pembangunan sahsiah dan ekonomi & keusahawanan. 13 buah universiti telah membuat kertas kerja bagi pembentangan ini,termasuk USIM.
Usim telah membuat pembentangan di dalam bidang pembangunan sahsiah yang bertajuk; "Menjana Keunggulan Sahsiah Mahasiswa di IPTA:Melalui Pendidikan Agama Secara Berterusan". NYDP 1,saudara Najib Taha telah membentang kertas kerja ini dengan jayanya. berharap kertas kerja ini dapat membentuk cadangan resolusi pada hari selasa ini.

ok2..
banyak lagi nk tulis sbnarnya...
tp,nk tdo dlu ye,hehe..
Esok ada aktiviti Khidmat Masyarakat,so kna la rhatkan dri dlu ye..

ok,akhir kata, "Mahasiswa Kini, Penggerak Pimpinan Masa Akan Datang"...

Slmt Malam...
salam dari UTHM...

p/s:Saksikan "FORUM SUARA SISWA" lintas langsung dari Konvensyen Kebangsaan MPP IPTA di saluran RTM 1 pada SELASA, JAM 8MLM...