Saturday, May 2, 2009

"Kitab Cinta Yusuf & Zulaikha"

Assalamualaikum wbt...





hm...ak dpat gak abiskan nvel yg ak beli kt pesta bku bru ni..

fuh..bole than..xla mcam ayat2 cinta,perfect sgt laki tu...

ok gak la yusuf dlam nvel ni,hehe..


kire xla rugi sgt duit ak beli nvel ni,hehe..

Nvel ni dkarang oleh Taufiqurrahman al-Azizy dan dterbitkn oleh Global Aksara Communication.
Ni antara kndungn 2 yg dpetik dlam nvel ni;
"Saya takut menjadi musyrik. Saya takut menyekutukan Cinta saya kepada Allah karena cinta saya kepada Yusuf. Saya rindu untuk bisa dibelai Allah, tetapi hati saya dipenuhi pula kerinduan kepada Yusuf. Apakah saya sudah menjadi manusia musyrik, ya Ustadz? Tolonglah saya! Demi Allah, saya tidak kuasa untuk memilih satu dari cinta dan kerinduan ini. Rindu saya untuk menggapai Wajah Allah seiring rindu saya menggapai wajah Yusuf?."
hehe..itu la serba sdikit..
bg ak,ok je..
tp,bca la sndiri ye,ak ni mmg sume nvel sedap klu ak bca..
hehe..

Gmba ak tgh mengenang andai diri ini mempunyai akhlak sperti pmuda di dlam nvel,hihi...

So,akhir kta,erti cinta,rindu dan kasih sayang adalah fitrah...Syariah tidak boleh menghapuskan perasaan,melainkan membataskan dan mengarahkan perasaan itu agar sesuai dengan landasan agama dan kehendak-NYA...

2 comments:

arifmustapha said...

hmmmmmmmm.........

zaman sekarnag selsema b**i

jangan makan ia...

wei...

bapak r jiwang abang Gg...
saya peminat no1 awk!!!

Ggkins said...

apa kna ngn ba alif ba ya ni arif,haha...

pminat sy ke?
nk sign ke,haha...